BVO Keurmerk

In 2018 heeft beveiligingsoverzicht door de sterke groei in het aantal fysieke en online beveiligingsbedrijven het initiatief genomen om een keurmerk te creëren voor beveiligingsbedrijven die offline en/of online opereren. Het keurmerk zal garant staan voor erkende bedrijven die te vertrouwen zijn, maatwerk leveren, online representatief zijn en online goed worden gewaardeerd. Dit zodat online vertrouwen wordt vergroot bij website bezoekers en het verkoopproces efficiënter en makkelijker wordt voor de gebruiker en de aanbieder.Het keurmerk zal elk deelnemende partij om de twee jaar voorzien van adviezen op basis van tastbaar verkregen relevante informatie. Hierdoor is het mogelijk boor bedrijven om bedrijfsdoelstellingen beter af te stemmen met hun directe doelgroep en om chronologische bedrijfsontwikkeling te stimuleren.

Kwaliteitsnormen

Het keurmerk BVO bouwt op 3 pilaren om haar kwaliteitsnorm te verzekeren. Het bedrijf, de online waarderingen en kwaliteit. Bedrijven worden aan de hand van een checklist gecontroleerd en indien ze hiervoor slagen ontvangen ze het keurmerk. Informatie voor bedrijven die het keurmerk willen behalen of behouden Op deze pagina staat beschreven hoe een bedrijf een keurmerk behaald en behoud. Voor meer informatie zie PDF bestand van het BVO keurmerk.

1. Initiële audit
De initiële audit zal in de meeste gevallen telefonisch behandeld kunnen worden, alleen in sommige gevallen zal dit op locatie worden gedaan. Een lid van de redactie zal gezamenlijk met de desbetreffende organisatie de eisen van het keurmerk in de initiële audit doorlopen. Indien de bevindingen voldoen aan de minimaal gestelde criteria en deze is vastgesteld in de audit rapport kan een organisatie aangemeld worden voor de keurmerk certificering.
2. Uitgifte keurmerk
Er word in ons systeem opgeslagen dat de betreffende organisatie het BVO keurmerk heeft verkregen. Dit is minimaal 2 jaar actief en de keurmerkhouder dient gedurende de hele tijdsduur te voldoen aan de minimaal gestelde criteria van het keurmerkaudit. Het logo van de keurmerk wordt toegevoegd aan uw online plaatsing op ons platform en kan gebruikt worden op jullie eigen online kanalen. 
3. Herbeoordeling audit
Om de 2 jaar volgt er een herbeoordelingsaudit om de ontwikkeling van een organisatie vast te leggen en om te valideren of de minimaal gestelde criteria nog klopt. Op basis van tastbaar verkregen online informatie geeft onze redactie gerichte adviezen om de product/marktcombinatie te verbeteren en marketingdoelstellingen af te stemmen.Indien onze redactie opmerkt dat niet wordt voldaan aan de minimale eisen uit het audit of indien er klachten worden ontvangen over een bedrijf zal er zo snel mogelijk weer een herbeoordelingsaudit worden afgenomen om te kijken of de keurmerkhouder het BVO keurmerk nog mag dragen.